Retur, Ångerrätt, Integritet & FAQ

Retur, Ångerrätt, Integritet & FAQ

Returer

ImperialMaterial accepterar inte returer.

Returer strider mot vår betoning på hållbart samhälle. Varje retur har ett koldioxidavtryck vilket vi på ImperialMaterial är emot och på detta sätt kan vi påverka miljön till det bättre. Vi vill inte skicka produkter fram och tillbaka med lastbil, flyg och båt. Eftersom print-företaget som ImpeiralMaterial använder ligger lokaliserat i USA fraktas det mesta av våra produkter med flyg eller båt. Två stora faktorer som påverkar miljön negativt. 

Det är också så att varje produkt är unik och endast tillverkas när ordern har lagts. Att returnera din produkt med din personliga bild/motiv strider mot vår integritetspolicy - detta för att du som kund ska känna dig säker att din bild/motiv hanteras på ett säkert sätt och aldrig sprids eller sparas hos oss. Vi vill säkerställa din integritet och därav erbjuds inte returer. 

 

------------------------------------

 

Ångerrätt?

Du som konsument har i regel rätt att ångra ditt köp inom 14-dagar. 

På ImperialMaterial är varje produkt unik - specialtillverkad och på grund av detta gäller inte ångerrättlagen. Därför får du som kund inte tillbaka pengarna om du skulle ångra ditt köp efter du fått hem ditt paket. 

Detta på grund av att ImperialMaterial inte kan sälja vidare din produkt eftersom den är personifierad. Det strider mot vår integritestpolicy. 

Är du dock inte nöjd kontakta oss så kan vi hjälpa dig att göra en ny produkt med korrekt bild, bra upplösning och i rätt vinkel för att det ska bli så bra som möjligt!

 

------------------------------------

 

Integritetspolicy

Din integritet är av största värde för oss och eftersom vi hanterar dina privata bilder/filer är det ännu viktigare att du som kund vågar lite på oss! Vi sparar aldrig dina bilder/filer utan de raderas efter att kunden fått hem sin produkt. Detta på grund av frågor eller problem som kan uppstå under behandlingstiden av din produkt. 

 

------------------------------------

 

Vad händer om jag får fel produkt? 

Får du fel produkt eller om den är defekt eller trasig har du 20 dagar på dig, från att du fått hem produkten, att få en gratis ersättningsprodukt. Du kommer inte att bli ombedd att skicka tillbaka produkten till oss. Detta på grund av vår returpolicy.

Får du en trasig/defekt produkt måste du:

  • Skicka ett mejl till oss på imperialmaterial@outlook.com där du förklarar felet.
  • I mejlet måste du bifoga bild/bilder på felet så det tydligt syns. 

Vi kommer då att ersätta din produkt gratis och du kommer få en ny produkt hemskickad till dig. 

 

------------------------------------

 

Kan jag avbryta min order? 

Du har 24H på dig att avbryta din order efter att du genomfört köpet.
Efter det kan vi inte garantera att ordern går att avbryta då din vara har skickats till vårt print-företag. De kan ha påbörjat arbetet på din produkt och blir därför inte möjlig att avbryta. 

Kontakta oss vi frågor kring annullering av din order. 

 

------------------------------------

 

Vad gör jag om jag inte gillar produkten? 

Det är synd att höra, vi strävar efter att alla kunder ska tycka om produkten lika mycket som när de föreställde sig hur produkten skulle se ut! Om du däremot inte gillar ditt köp kan du göra ett av tre följande alternativ:

  1. (Klimatsmart) Återvinna produkten
  2. (Klimatsmart) Donera produkten
  3. (Klimatsmart) Skänka den till någon som behöver den
  4. (Klimatsmart) Sälja den vidare
  5. Njut av produkten

Detta är på grund av att vi på ImperialMaterial tänker på vårt ekologiska fotavtryck och vi(ImperialMaterial) vill inte skapa onödigt stora koldioxidutsläpp.

ImperialMaterial tar heller inte emot returer eller ångerköp på grund av att vi inte kan sälja vidare din personliga produkt. Detta på grund av att vi vill hålla din integritet säker.